Westside Seminaarit 2019

03.12.2018

WESTSIDE Seminaarit 2019

2019 Seminaarit  - Haastajat tulevat ja menevät mutta WESTSIDE kestää. Haluatko tietää miksi ja miten ja mitä hyödyt siitä omassa harjoittelussasi tai ohjatessasi muita ? Westside Barbell toimii yli lajirajojen ja tämäkin seminaari on ennen kaikkea voimaharjoitteluseminaari ( ei voimanosto ) kaikkeen urheiluun lajista ja taustasta riippumatta.

Vuoden 2019 seminaarit myydään nyt - Ota yhteyttä.

Aikaisemmat seminaarit ovat saaneet todella myönteisen vastaanoton: 

Iso kiitos Sakkelle hienosta viikonlopusta WestSiden metodien parissa ! Kaksi päivää, yhteensä pyöreesti 18 tuntia täyttä tavaraa  ja missään kohtaa aika ei tullut pitkäksi.
Seminaarista tuli paljon apua omaan treeniin ja etenkin BOXin asiakkaiden valmentamiseen. On hieno nähdä miten pitkään lajin parissa ollut äijä jaksaa yhä innostua toisten auttamisesta 
ja innostamisesta. Tätä lisää!
- Riku Saarela
Valmentaja, CrossFit BOX100 Turku

Palautteena sanoisin seminaarin olleen hyvä ja osasit avata hyvin eri metodit jotka minulla ainakin Simmonsin artikkeleita lukiessa oli osaksi jääny pimentoon. Puhuttiin niin sanotusti kansankielellä niin kaikki ymmärtää ja käsittää mistä keskustellaan. Käytännönosuudet olivat parasta antia, eri tekniikat ja niiden tekeminen opettaa eniten systeemistä.
Jos jotain kehitettävää niin ehkä olisin toivonut pientä leikkausta wsb-nostajien ravintopuoleen, eli kuinka ohjelmoitua se on ja kuinka tarkoituksenmukaisesti suunniteltua. Samoin jonkinlainen kirjallisuus lista olisi ollut hyvä niistä kirjoista minkä periaatteille Westside on rakennettu. Kaikkiaan Kiitos Sakke loistavasta seminaarista!!


- Niilo Immonen

Loistava viikonloppu oli Kuopion WSB seminaari. Paljon tuli ideoita niin omaan treeniin kuin valmennettavillekin eli tavoitteet reissulta täyttyivät. WSB oli nimenä toki tuttu jo noin 10 vuoden takaa jolloin päältäni löytyi paita jossa muuan koira poseeraa painoineen, mutta koskaan aikaisemmin en ollut itse sisältöön tarkemmin tutustunut. Kurssi eteni hyvin loogisessa järjestyksessä eteenpäin teorian kautta käytäntöön mikä ainakin minulle toimi parhaiten.
Olin jo vuosien takaa tiennyt nimen Sakari Selkäinaho, mutta siitä ei ollut mitään tietoa millainen mies nimen takaa löytyisi. Ennakkoon ajattelin, että koska kysymyksessä on voimanostaja, asioita käsitellään voimanostajien näkökulmasta ja muille lajeille haistatetaan paskat. Tämä ennakkoluulo osoittautui kuitenkin aivan vääräksi. Oli ilo huomata miten monipuolinen valmennus näkemyksesi on ja valtava arvostuksesi kaikkea urheilua kohtaan. Siinä monilla olisikin opittavaa lajista riippumatta, että osaa poimia omaan tekemiseensä oikeita palasia muista lajeista sekä metodeista. Pidin myös erityisen paljon tarinoistasi joita on roppakaupalla kertynyt matkan varrella, niitä oli ilo kuunnella. Suuri kiitos vielä sinulle antoisasta seminaari viikonlopusta.

- Antti Tiainen

Kiitokset Sakarille todella hyvästä opetuksesta. Asiat esitettiin selkeästi ja helposti ymmärrettävästi sekä kaikki oli hyvin perusteltua. Omasta mielestäni tärkeintä oli se kiireettömyyden tunne mikä oikeastaan koko viikonlopun ajan säilyi. Oli myös mukavaa, että Sakari käytti monissa esimerkeissä ihan "tavallisten" kuolevaisten nostotuloksia kuten 100kg penkkipunnerrusta. Tämä helpotti huomattavasti kun esimerkki kuormia mietti omalle kohdalleen. 
Joululahjaksi saamani Book of methods tulee varmasi olemaan kovassa käytössä varsinkin kun sain vahvistuksen moniin mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin.

Kiittäen,

- Lari Vihantola

Erittäin suuri kiitos seminaarista! Oli hienoa, että tekniikoiden harjoitteluun käytettiin aikaa ja vastailit kysymyksiin avoimesti. Harjoitussysteemi on aika pitkälle sitä mitä haenkin, koska oma voimaharjoittelu on käytännössä loppunut 2005 ja uutta kipinää en ole saanut syttymään. Onneksi olen löytänyt kahvakuulailun, joosa olen huomannut monipuolisen harjoittelun tuovan niin tulosta kuin säilyttämään oman ja asiakkaiden motivaation. Tavoitteeni on aloittaa voimaharjoittelu uudelleen hyödyntäen nyt oppimiani asioita ja opiskelemalla kokoajan lisää. Tulevaisuudessa tavoitteena on tehdä töitä urheilun parissa yhä enemmän.  Kiitos vielä kerran !

Terveisin,

- Tapio Ritvonen

Hei Sakke,

ja kiitos tosi mielenkiintoisesta ja tajuntaa avartavasta kurssiannista. Sain sekä vahvistusta entisiin menetelmiini, jonka mukaan olen vaihdellut viikoittain sarjapituuksia ja painoja, että uusia näkökulmia erilaisten harjoitusten vaikutusmekanismeista. Vaikka en todellakaan työskentele voimannostajien kanssa, pystyn varmaan soveltamaan oppejasi taviksiin ja itseeni.  

- Tiina Ruokojärvi,
Personal trainer, Liikuntakeskus Core

Kiitos parista mukavasta ja woimakkaasta päivästä! Seminaarista jäi käteen paljon ajatuksia siitä kuinka säädämme vielä jenkkifutisjoukkueemme treeniä, mitä jätämme pois ja mitä lisäämme. Katsotaan mitä tulee vielä lisää kunhan manuaalin saa luettua ! Mutta tosiaan, iso kiitos! Joukkuetoverien kanssa tuossa jo pikainen yhteenveto pidettiinkin ja kaikki olimme samaa mieltä seminaarin hyödyistä. Toivottavasti siis tapaamme näissä merkeissä vielä uudestaankin !

- Mikko Paakkunainen

Strength & Conditioning Coach, Tampere Saints


Haastajat tulevat ja menevät mutta WESTSIDE kestää. Haluatko tietää miksi ja miten ?

Westside Barbell on yksi maailman menestyneimpiä harjoitussysteemejä ja  Westside Barbellin kehittäneen Louie Simmonsin sali on tuottanut kymmeniä maailmanennätyksiä voimanostossa. Louie Simmons itse on yksi maailman arvostetuimmista voimavalmentajista, joka on toiminut konsulttina mm. NHL-, NFL- ja MLB -joukkuille Pohjois-Amerikassa.

Westside seminaarit ovat saanet kokonaan uuden formaatin. Sisältö on monipuolisempi ja mukana on paljon uutta. Sisältää jokaiselle osanottajalle jaettavan manuaalin !

Riippumatta siitä millä systeemillä harjoitellaan, kehitys useimmiten pysähtyy yhteen tai useampaan seuraavista tekijöistä:

  • liian yksipuolinen harjoittelu
  • ylikunto ja sen aiheuttavat tekijät
  • virheellinen tilanne analyysi
  • virheelliset suoritustekniikat
  • huono asenne harjoitteluun
  • useiden voimaominaisuuksien harjoittelu puutteellista
  • ongelmanratkaisu puuttuu kokonaan
  • keskitytään epäoleelliseen

Harjoittelu on parhaimmillaan sitä kun ennätykset murskaantuvat ja tulokset paranevat koko ajan. Aina ei näin kuitenkaan ole. Kehitys ei aina etene tasaisesti ja saatat törmätä seinään ja pahimmillaan polkea paikallasi jopa vuosikausia. Edessä on tilanne jolloin sinun on analysoitava mitä olet tähän saakka tehnyt ja harkittava vaihtoehtoja miten jatkaa eteenpäin. Mikäli epäonnistut suunnittelussa olet suunnitellut epäonnistuvasi.

Sakari is the only one here or abroad that I would ever consider doing this with. I have high regard for his knowledge and how he presents it.” - Louie Simmons
 

Seminaari pitää sisällään Westside systeemin, aina perusteista hienouksiin:
  • konjugaatiometodi
  • dynaaminen metodi
  • maksimivoimametodi
  • toistometodi
  • reaktiiviset metodit
  • optimaalinen volyymi
  • ajan merkitys
  • tehokkaimmat liikkeet ja niiden tekniikat
  • eri fyysisten ominaisuuksien kehittäminen
  • GPP ja SPP
  • kestävyys
  • sovellutukset muissa lajeissa
  • ongelmanratkaisu eri tilanteissa
  • kimmoisuus harjoittelu

Seminaari on kaksipäiväinen. Kumpikin, käytännönläheisellä ”hands on” päivä alkaa kello 9 aamulla. Ota treenivarusteet mukaan .

Ensimmäisenä päivänä käydään läpi jalkakyykyn ja maastanoston sekä alavartalon harjoittelu teoriasta aina tehokkaimpiin erikoistekniikoihin. Sen jälkeen siirrytään käytännön harjoitteluun. Toisen päivän ohjelma etenee samalla periaatteella ja keskittyy penkkipunnerrukseen ja ylävartalon treenaamiseen. Seminaarin vetäjänä toimii Westside systeemin isä Suomessa, Sakari Selkäinaho. Hän on ainoa henkilö Euroopassa ja toinen maailmassa itsensä Louie Simmonsin lisäksi jolla on lupa vetää Westside Barbell klubin nimeä kantavia valmennustilaisuuksia.

 

Seminaariohjelma: (Seminaari on jaettu omille päiville ylä- ja alakehon harjoitteluun. )

I Systeemi pähkinänkuoressa

  • konjugaatiometodi
  • treenipäivät
  • käytännön toteutus

II Metodit

  • dynaaminen metodi
  • maksimivoimametodi
  • toistometodi
  • erilaiset reaktiiviset metodit

III Perustekniikat

IV Maksimivoimatreeni

  • pääliike
  • 1-2 apuliikettä

- lounastauko

V Periodisointi

  • optimaalinen volyymi
  • ajan merkitys
  • ongelmanratkaisu eri tilanteissa

VI Dynaaminen treeni

  • pääliike
  • 1-2 apuliikettä

VII Fysiikka

  • tehokkaimmat liikkeet ja metodit
  • GPP ja SPP
  • kestävyys
  • kimmoisuus harjoittelu

VIII Sovellutukset muissa lajeissa

  • palloilulajit
  • kamppailulajit
  • crossfit